علم و تکنولوژی و ...

elmology
این وبلاگ به منظور آگاه سازی شما هموطنان گرامی از اخبار علم و تکنولوژِی و ... است

امید وارم مدت زمان خوشی را در این وبلاگ پشت سر بگذارید
.
.
باتشکر
ارسلان منصورزاده (A"S)
.
.
.
.
""لطفا لطفا نظر یادتون نره... دل ما هم به همین نظرا خوشه""
آخرین مطالب
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

تکنولوژی

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۱۸ ب.ظ

مروری سریع بر مهم ترین رویداد های هفته ای که گذشت




     






    

بعد از مدتی معلق بودن فعالیت های علمولوژی از این هفته با انرژی تمام آمده ایم تا با اخبار روز دنیای تکنولوژی با شما باشیم. هفته که گذشت سرشار بود از برنامه ها و رویدادهای تکنولوژی که امروز می خواهیم با کمک وب سایت مای تک، مروری بر آن ها داشته باشیم. مای تک به آدرس www.mytech.ir پایگاهی است که به تازگی، فعالیت خود را در عرصه تکنولوژی با قدرت بالایی شروع کرده است و پوشش دهنده اخبار و رویدادهای جدیدی است که شما را هیجان زده خواهد کرد.

همه چیز برای ویندوز xp تمام شد

bliss

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم خبری مبنی بر این شنیدیم که مایکروسافت بالاخره پروژه 12 ساله خود را برای ویندوز اکس پی تمام کرد تا با قدرت و تمرکز بیشتری به ویندوزهای مرسوم خود یعنی 7 و 8 بپردازد. با گذشت بیش از 12 سال از این ویندوز، و با روی کار آمدن امن ترین و پیشرفته ترین ویندوز ها هنوز هستند تعدادی که به این سیستم عامل هنوز وفادارند و سعی دارند تا آخر با آن ادامه دهند. در این مدت ها مایکروسافت هنوز با لطف فراوان این نسخه از سیستم عامل قدیمی را دائما به روز می کرد اما خبر جدید او این بود که دیگر به اکس پی نخواهد پرداخت. مایکروسافت در گذشته بسیار اعلام می کرد که کاربران به ویندوزهای جدید تر به دلیل کارایی و امنیت و رابط کاربری بهتر، مهاجرت کنند اما این اقدام او نشان دهنده بی اهمیت بودن ویندوز اکس پی بود. ادامه ماجرا را از مای تک و مقاله ای که مربوط به پایان زندگی ویندوز اکس پی است بخوانید.

رمز و رموزی مهم برای دارندگان ios

 

همانطور که می دانید سرویس های اپل تحت سیستم عامل ios کار می کنند به همین دلیل کاربران سعی کرده اند ترفند هایی را در این پلتفرم بیابند که یاد گرفتن آن کار چندان ساده ای نیست. در این باره باید بگوییم که وب سایت مای تک اقدام به ارائه این رمز و رموز کرده به طوری که کارایی کاربران اپلی را تا حد زیادی بالا می برد. به عنوان مثال به شما یاد می دهد که چگونه و به راحتی نوشته هایتان را بدون زدن دکمه حذف، به حالت قبل برگردانید یا اینکه چگونه نمایشگر را زوم کنید یا از آن عکس بگیرید. این مقاله را از اینجا مطالعه کنید.

بررسی گرافیکی تبلت Sony Xperia Z2

Sony-Xperia-Z2-Tablet-Review-024-1024x768

یکی از سخت افزارهایی که تقریبا دارد جای گوشی های هوشمند را می گیرد یا در درجه ای پایینتر دوشادوش گوشی ها به رقابت می پردازد و زندگی مردم را پر کرده تبلت ها هستند که فقط تعدادی از شرکت ها به طوری بسیار موفق تر خوش درخشیده اند یکی از این کمپانی ها سونی است که تبلت جدیدش چیزی جز تبلت Sony Xperia Z2 نیست. این تبلت از نظر نمایشگر و سایر و یژگی ها در درجه خاصی قرار دارد و توصیه می کنیم اگر قصد خرید تبلت دارید ویژگی هایش را از بخش معرفی تبلت در مای تک دنبال کنید.

 

ساختن آدرس کوتاه از url ها

یکی از کارهایی که شما به عنوان یک کاربر فضای مجازی بدان زیاد نیاز دارید این است که باید بتوانید به هر طریقی که شده گاهی اوقات آدرس های طولانی خصوصا آدرس هایی که در آن ها از کلمات فارسی یا عربی استفاده شده است، یک آدرس کوتاه را بسازید. این کار را می توانید با نصب افزونه ای روی مرورگر خود به راحتی و با زدن یک کلیک انجام دهید. آموزش بیشتر را از این صفحه دنبال کنید.

 

معروف ترین ردیاب های تناسب اندام

LG-Lifeband-Touch

اگر می خواهید سال جدید را با هدف گذاری برای کاهش وزن و رعایت تناسب اندام شروع کنید و به تکنولوژی هم وابسته اید می توانید از ردیاب های تناسب اندام استفاده کنید که به طور مچی روی دست شما بسته می شود و گزارش لحظه ای برایتان صادر  می کند. برای اینکه با برند های مختلف و قیمت های آن ها آشنا شوید می توانید مقاله ای با همین موضوع را را بخوانید.

آمازون هم TV ساز شد!

حالا که بسیاری از شرکت ها در حال ارائه و طراحی جدید ترین تلویزیون ها با متد های مختلف هستند خبر دار شدیم که آمازون هم دارد یک تلویزیون آتشین به نام FIRE TV می سازد که دارای ویژگی های خاص خودش است و قرار است با سایر برند های مشهور به رقابت بپردازد. اگر می خواهید با FIRE TV آشنا شوید کافیست اینجا را کلیک کنید.

هارد خود را در ویندوز 8.1 پنهان کنید

شاید دوست داشته باشید گاهی ترفند هایی را بیاموزید که زندگی شخصی تان را از این رو به آن رو کند مثلا دوست داشته باشید اطلاعات خود را از تیر رس دیگران پنهان کنید! خب ممکن است به دنبال نرم افزار یا ابزار خاصی باشید اما در جدیدترین نسخه از ویندوز 8 که نسخه 8.1 نام دارد شما می توانید این کار را راحت انجام دهید. آموزش پنهان سازی هارد در ویندوز 8.1 را به طور کامل مطالعه کنید.

مسواک هوشمند و کمک به بچه ها برای مسواک زدن

grush_gaming_toothbrush

شاید شما را در روزهایی که می خواستند به مسواک زدن عادت دهند، با ترساندن از دندان پزشک، آمپول بی حسی یا کشیدن دندان یا همان کرم وحشتناک دندان به مسواک زدن ترغیب می کردند اما امروز دنیا عوض شده و سعی می کنند با گوشی ها و ابزار های هوشمند بچه ها را با بهداشت دندان عجین کنند. مقاله جالبی با همین عنوان که نشان دهنده کمک تکنولوژی در بهداشت و سلامت است را می توانید با کلیک بر این لینک مشاهده کنید

ترفند هایی برای HTC One M8

اگر به دنبال جدیدترین گوشی ها بوده باشید حتما می دانید که اچ تی سی فرزند جدیدش را که باهوش تر و عالی تر از سایر بچه ها یا همان گوشی هایش است را با عنوان HTC One M8 روانه بازار کرده است شما هم اگر بخواهید این گوشی فوق العاده را خریداری کنید باید برای کارایی بهتر خودتان ترفند های کار با آن را بدانید. ما هم توصیه می کنیم این ترفند های HTC One M8 را بیاموزید .

مقایسه HTC One M8 با نکسوس 5

اگر می خواهید از بین دو برند اچ تی سی و نکسوس دو گوشی اندرویدی عالی عصر کنونی تکنولوژی یکی را انتخاب کنید مجبورید که پای بررسی ها بنشینید. اما برخی از بررسی ها واقعا با اضافه گویی شما را دچار اشتباه می کنند اما یک بررسی تصویری برای HTC One M8 و نکسوس 5 گویای همه چیز خواهد بود. توصیه می کنیم که این بررسی را حتما ببینید.

این لینک ها دوراقع کمکی به شما کاربران عزیز علمولوژی بود که بتوانید اخبار هفته اخیر را از یکی از منابع پر بار و غنی از دنیای تکنولوژی دنبال کنید بتوانید جبران هفته هایی که نبودیم را کنیم. شما می توانید از این به بعد با مرور علمولوژی با اخبار روز بیشتر آشنا شوید قول می دهیم دیگر ترکتان نکنیم.

                    

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۷
ارسلان منصورزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی