علم و تکنولوژی و ...

elmology
این وبلاگ به منظور آگاه سازی شما هموطنان گرامی از اخبار علم و تکنولوژِی و ... است

امید وارم مدت زمان خوشی را در این وبلاگ پشت سر بگذارید
.
.
باتشکر
ارسلان منصورزاده (A"S)
.
.
.
.
""لطفا لطفا نظر یادتون نره... دل ما هم به همین نظرا خوشه""
آخرین مطالب
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

موبایل و کامپیوتر

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۵۷ ب.ظ

نصب اندروید 4.2.2 بر روی کامپیوتر



         



      

android_on_pc

علمولوژی: اندروید یک سیستم‌عامل متن باز است. به همین دلیل افرادی که متخصص باشند می‌توانند متن برنامه را می‌توانند تغییر بدهند و اندروید‌های جدید بسازند. در همین راستا نوعی از اندروید برای پردازنده‌های ۳۲ بیتی ساخته شده است که شما می‌توانید بر روی رایانه‌های خود نصب کنید. با نصب اندروید بر روی رایانه می‌توانید با آن کار کنید و ببینید چه امکاناتی دارد، نرم‌افزارها را بر روی آن امتحان کنید و ببینید که آیا بروز رسانی به نسخه‌ی جدید به صرفه است؟ در این مقاله می‌خواهیم با هم اندروید ۴.۲.۲ را به صورت ماشین مجازی بر روی رایانه نصب کنیم. برای این کار احتیاج به طی کردن مدارج فوق‌العاده‌ی علمی در زمینه‌ی رایانه نیست به این خاطر که سعی شده است مراحل به صورت ساده توضیح داده شود.

برای نصب اندروید به صورت مجازی از نرم‌افزار VirtualBox استفاده می‌کنیم. این نرم‌افزار، یکی از بهترین برنامه‌های شبیه‌سازی برای نصب سیستم‌عامل به صورت مجازی است. VirtualBox کاملاً مجانی و متن باز است. آخرین نسخه‌ی آن را می‌توانید از سایت تولید کننده‌ی آن دریافت کنید.

برای نصب اندروید درون VirtualBox به یک فایل ایمیج با پسوند ایزو (iso) نیازمندیم تا به وسیله‌ی آن، سیستم‌عامل را نصب کنیم. این فایل را می‌توانید از این آدرس دریافت کنید. البته این آدرس برای کاربران ایرانی مسدود است و برای دریافت آن باید از روش‌هایی به غیر از روش معمولی استفاده کنید.

ابتدا نرم‌افزار VirtualBox را بر روی رایانه‌ی خود نصب کنید و سپس آن را اجرا کنید. برای ساخت یک ماشین مجازی جدید، گزینه‌ی New را بزنید. اسم آن را هرچه می‌خواهید بگذارید، سپس در قسمت Type گزینه‌ی Linux و در قسمت Version گزینه‌ی Other Linux را انتخاب کنید.

در صفحات بعدی باید میزان حافظه‌ی RAM و Hard Disk مجازی را تعیین کنید. حداقل میزان RAM برای اندروید ۴.۲.۲ برابر ۵۱۲ مگابایت است و پیشنهاد می‌شود که بیشتر از این مقدار انتخاب کنید. Hard Disk‌ مجازی که برای سیستم‌عامل ایجاد می‌کنید باید بیشتر از ۱ گیگابایت باشد و باید آن را به صورت یک فایل در مکانی روی هارددیسک واقعیتان ذخیره کنید.

بعد از انجام تمام مراحل و ساخت یک ماشین مجازی، آن را از لیست انتخاب کنید. Settings را باز کنید و در آن گزینه‌ی Storage را انتخاب کنید. صفحه‌ی Storage دو قسمت دارد. در سمت چپ بر روی گزینه‌ی Empty کلیک کنید. در سمت راست، آیکونی که عکس سی دی دارد را انتخاب کرده و اولین گزینه یعنی Choose a CD/DVD disk file را انتخاب کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که باید از درون آن فایل اندروید ۴.۲.۲ که دانلود کردید را انتخاب کنید.

android_on_pc_6

بعد از انجام تنظیمات، ماشین مجازی را Start کنید تا اجرا شود. در اولین صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید،‌ گزینه‌ی آخر یعنی Install Android-x86 to harddisk را انتخاب کنید.

android_on_pc_5

در صفحه‌ی بعد، Create/Modify partitions را انتخاب کنید.

android_on_pc_4

در صفحه‌ی ایجاد پارتیشن، یک پارتیشن Primary و Bootable ایجاد کنید و سپس گزینه‌ی Write را بزنید.

android_on_pc_3

در مرحله‌ی آخر برای نصب اندروید، پارتیشن sda1 را انتخاب کنید و نوع آن را بر روی ext3 بگذارید. برای نصب بوت لودر Grub گزینه‌ی Yes را بزنید.

بعد از اتمام نصب اندروید باید دیسک مجازی را از ماشین مجازی خارج کنید. برای این کار می‌توانید ماشین مجازی را خاموش کنید، به تنظیمات آن بروید و همان‌طور که در مراحل اولیه، دیسک مجازی را وارد آن کردید، در قسمت Storage بعد از کلیک بر روی علامت سی دی به جای اولین گزینه، گزینه‌ی آخر یعنی Remove disk from virtual drive را بزنید.

حال می‌توانید ماشین مجازی را روشن کنید و از اندروید ۴.۲.۲ لذت ببرید.

android_on_pc_2

android_on_pc_1

  دانلود برنامه ی      VirtualBox


   Direct Link         

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۸
ارسلان منصورزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی