علم و تکنولوژی و ...

elmology
این وبلاگ به منظور آگاه سازی شما هموطنان گرامی از اخبار علم و تکنولوژِی و ... است

امید وارم مدت زمان خوشی را در این وبلاگ پشت سر بگذارید
.
.
باتشکر
ارسلان منصورزاده (A"S)
.
.
.
.
""لطفا لطفا نظر یادتون نره... دل ما هم به همین نظرا خوشه""
آخرین مطالب
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

اجنماعی

يكشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۵۶ ب.ظ

instagram-direct-message

آموزش ارسال پیغام خصوصی و چت کردن در اینستاگرام بدون نیاز به برنامه


چندی پیش آموزش “ دانلود و ذخیره کردن عکس و فیلم از اینستاگرام Instagram در اندروید و iOS ” را برای شما عزیزان قرار دادیم که اکنون به محبوب ترین پست وبسایت موبولوژی تبدیل شده است !

اینبار تصمیم گرفتیم آموزش ضروری پیغام خصوصی در اینستاگرام و چت کردن با افراد را بدون نیاز به نرم افزار به شما عزیزان آموزش دهیم !

تا قبل از این برای ارسال پیغام خصوصی در اینستاگرام , شما باید نرم افزار های دیگری را نصب میکردید تا میتوانستید با افرادی که در اینستاگرام هستند , چت کنید ! ضمن اینکه این کار مشکلات خاص خودش را داشت … مثلا برای چت کردن با دوستان اینستاگرامی خود در اینگونه نرم افزارها ( مانند InstaMessage ) , حتما باید آنها هم این نرم افزار را در گوشی خود نصب کرده باشند !!!!

اما همانطور که میدانید نرم افزار اینستاگرام از ورژن 5 به بعد دارای قابلیت جدیدی به نام Direct بوده است که کار آن ارسال محتوا ( فیلم , عکس و متن ) به اشخاص خاص و تعیین شده از سوی شما میباشد ! شما میتوانید فقط به یک نفر محتوا را ارسال کنید , یا اینکه جمعی از دوستانتان را انتخاب ( مثلا همکلاسی های دانشگاهتان ) و یک محتوا را برای آن گروه مشخص شده از طرف خودتان , ارسال کنید و بعد به چت کردن و بحث و گفت و گو با یکدیگر بپردازید !!

در ادامه با ما همراه باشید تا قابلیت فوق کاربردی Insta Direct ( دایرکت ) را به صورت کامل به شما عزیزان آموزش دهیم تا بعد از آن به راحتی در تمامی سیستم عامل هایی نظیر اندروید , iOS , ویندوزفون و … بتوانید به دوستانتان در اینستاگرام پیغام خصوصی دهید و با آنها چت کنید :- )

آموزش کار با ” دایرکت ” و نحوه ارسال پیغام خصوصی و چت کردن در اینستاگرام بدون نیاز به نرم افزار :

موبولوژی

1. ابتدا نرم افزار اینستاگرام را از گوشی موبایل خود اجرا کنید ( در این مثال ما از سیستم عامل اندروید استفاده کردیم ولی تمامی مراحل در بقیه سیستم عامل ها مانند iOS و Winphone یکسان میباشد ) :

1

2. بعد از باز شدن نرم افزار , از طریق گزینه های زیر نرم افزار میبایست گزینه ای که ” علامت خانه ” دارد , را انتخاب کنید :

2

3. در این صفحه , برای ارسال محتوای شخصی ( پیغام خصوصی ) و چت کردن , میبایست گزینه ای که در بالای سمت راست نرم افزار است را لمس کنید ( در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است ) :

3

4. بعد از انتخاب آن گزینه , با صفحه ای مانند تصویر زیر رو به رو خواهید شد که در وسط صفحه و زیر نماد دایرکت , ” Instagram Direct ” نوشته شده است و زیر آن عبارت زیر قرار دارد :

Send Photos & Videos directly to your friends .

Only the people you send to can see these posts .

معنی فارسی آن :

ارسال عکس و فیلم به صورت مستقیم به دوستان خود .

تنها افرادی که شما به آنها ارسال میکنید , میتوانند پستها را بببینند .

4

نکته : اگر قبلا کسی به شما پیغام خصوصی ( محتوی شخصی ) داده باشد , در همین صفحه نمایش داده میشود !! اما در مثال ما , هیچکس هیچ پیغامی نداده و صفحه دایرکت ما خالی است .

5. برای ارسال پیغام خصوصی به دوستان خود یا دیگر افراد در اینستاگرام باید گزینه ” + ” در بالای سمت راست نرم افزار را انتخاب کنید ( در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است ) :

5

6. بعد از انتخاب گزینه ” + ” , با صفحه ای به شکل زیر مواجه میشوید . این صفحه کاملا مشابه همان صفحه ای است که میخواهید یک پست عمومی در پروفایل خودتان بگذارید !!! پس فکر میکنم آشنایی لازم را داشته باشید . از آنجایی که اینستاگرام شبکه اجتماعی عکس و فیلم هست , ارسال محتوای شخصی و پیغام خصوصی در آن نیز , باید با ارسال عکس و فیلم آغاز شود !!! بنابراین برای ارسال پیغام به شخص مورد نظر اجبارا باید یک عکس را انتخاب کنید . پس گزینه ای که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص کرده ایم را انتخاب کنید :

6

7. در صفحه باز شده یک تصویر را به دلخواه خود انتخاب کنید ( دقت کنید که این تصویر مستقیما به فرد یا افرادی که شما تعیین کنید فرستاده میشود ! پس در انتخاب آن دقت کنید ) :

7

توجه : اگر با صفحه ای به شکل زیر مواجه شدید ( Ducuments در اندروید ) و برای پیدا کردن عکس های خودتان به صورت آلبومی و منظم به گالری بروید . برای اینکار طبق مراحل ” الف ” و ” ب ” به گالری گوشیتان بروید :

الف) :

a

ب) :

b

8. بعد از انتخاب عکس خود , صفحه ای مانند صفحه زیر باز میشود که میتوانید تصویر خود را Crop کنید ! بعد از تنظیم کردن کادر عکس خود , گزینه ” <—- ” که در تصویر مشخص کرده ایم را انتخاب کنید :

8

9. بعد از آن وارد محیط ویرایش عکس میشوید ! بعد از ویرایش عکس خود باز هم گزینه ” <—- ” که در تصویر زیر مشخص کرده ایم را انتخاب کنید :

9

10. بعد از آن وارد صفحه ای به شکل زیر میشوید . در این صفحه میتوانید تعیین کنید که پیغام شما ( عکس یا فیلم به همراه متن ) به چه فرد یا افرادی فرستاده شود !؟ همچنین میتوانید پیغام متنی خود را به همراه عکس و یا فیلم بفرستید :

10

برای فرستادن پیغام متنی خود به همراه عکس و یا فیلم , کافیست در قسمت جلوی عکس که عبارت ” Write a caption ” پیغام مورد نظر خود را بنویسید ( به تصویر بالا دقت کنید ) .

در قسمت زیر هم میتوانید تعیین کنید که این محتوا به چه اشخاصی فرستاده شود :

10a

برای اینکار کافیه در قسمت بالا , نام کاربری ( Username ) شخصی را که میخواهید پیغام خصوصی خود را به اون بفرستید , تایپ کنید . همچنین میتوانید فقط اسم آن شخص را در قسمت سرچ بنویسید !!! بعد از نوشتن اسم شخص مورد نظر , اگر فرد جز فالوور ها یا فالوینگ های شما باشد , عکس آن شخص ظاهر میشود و میتوانید آن را انتخاب کنید . ولی اگر آن شخص جز فالوور ها و یا فالوینگ های شما نباشد , شما باید بعد از نوشتن نام کاربری آن فرد , گزینه Search for xxx را لمس کنید .

در این مثال ما اسم ” Mr.Mobology ” را در قسمت سرچ نوشته ایم و بعد از آن بر روی گزینه Search for “Mr.Mobology”i لمس کرده ایم تا تصویر زیر نمایان شده است . برای تکمیل این فرایند میبایست بر روی اسم ” Mr.Mobology ” لمس کنید :

10b

میتوانید همین کار را برای بقیه افراد انجام دهید و بقیه را نیز به آن لیست اضافه کنید ( تا 15 نفر را میتوانید به صورت همزمان انتخاب کنید ) . برای حذف کردن افراد از آن لیست کافیست بر روی تصویر دایره ای آن , یکبار لمس کنید تا گزینه ” X ” برای شما نمایان شود . با لمس بر روی ” X ” آن فرد از لیست پاک میشود :

10c

11. در نهایت , بعد از انجام عملیات بالا میتوانید روی گزینه ای که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص کرده ایم , را لمس کنید تا پیغام شما فرستاده شود :

11

12. بلافاصله بعد از ارسال پیغام , وارد صفحه اصلی ” دایرکت ” میشوید :

12

توجه : ممکن است با توجه به سرعت اینترنتان , با ارور مواجه شوید که در این صورت میبایست دوباره تلاش به ارسال پیغام خود کنید .

13. میتوانید در صفحه اصلی دایرکت , بر روی پیغام ( محتوای ) ارسالی خود لمس کنید تا وارد صفحه پیغام خود با شخص مورد نظر شوید :

13

همانطور که مشاهده میکنید , در تصویر بالا , عکسی که ما انتخاب کرده بودیم به همراه متن اصلی ما ” A Ideology from Mobology ” برای شخص مورد نظر فرستاده شده است .

نکته اول : همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید , عکس شخصی که پیغام خصوصی را به آن ارسال کردیم , کم رنگ است !! این به این معنی است که آن فرد هنوز پیغام را نخوانده است :

13a

نکته دوم : در تصویر زیر و در قسمتی که عبارت ” Add a commnet ” نوشته شده است , میتوانید پیغام متنی خود را دوباره اضافه کنید ! همچنین اگر به شما پیغامی بیاید میتوانید از طریق همین کادر جواب شخص را بدهید … !! نکته اصلی همین قسمت است که افراد میتوانند در قسمت کامنت ها با یکدیگر چت کنند ! چتی که فقط و فقط همان افراد مشاهده میکنند و کاملا خصوصی میباشد :

13b

نکته سوم : در تصویر زیر و با لمس کردن گزینه ” قلب ” میتوانید آن محتوا ( چت و یا پیغام خصوصی ) را لایک کنید :

13b

آموزش پاک کردن پیغام های ارسالی خود برای خود و دیگران :

موبولوژی

نکته جالبی که در ارسال پیام خصوصی ( محتوای شخصی ) به وسیله دایرکت وجود دارد , پاک کردن کل آن برای خود و دیگران است . یعنی شما میتوانید عکس یا فیلم ارسالی خود را پاک کنید و با پاک کردن آن , پیغام شما برای تمامی افرادی که ارسال شده است نیز پاک میشود !

برای اینکار

1. وارد دایرکت خود شوید و پیغامی که قصد پاک کردن آن را دارید را انتخاب کنید .

2. بعد از آن از طریق منوی بالای آن , گزینه ای که در تصویر زیر مشخص کرده ایم را انتخاب کنید :

21

3. بعد از آن یک گزینه Pop Up بر روی صفحه موبایل شما با عنوان ” Delete ” باز میشود که باید آن را انتخاب کنید .

22

4. بعد از انتخاب گزینه ” Delete ” , پیغام Pop Up دیگری مثل تصویر زیر باز میشود که دوباره میبایست گزینه ” Delete ” را انتخاب کنید .

23

اکنون پیغام ارسالی شما در دایرکت , هم برای خودتان و هم برای افرادی که فرستاده بودید , پاک شده است .

نکات مهم درباره کار با Direct و دریافت پیغام ها از طریق آن :

موبولوژی

اگر کسی پیغامی از طریق دایرکت اینستاگرام به شما داد , شما میتوانید یک سری اعمال را بر روی آن انجام دهید . برای اینکار وارد بخش دایرکت اینستاگرام خود شوید و پیغام مورد نظر خود را انتخاب کنید . بعد از آن گزینه ای که در تصویر زیر مشخص کرده ایم را انتخاب کنید :

21

بعد از آن با یک پیغام Pop Up مواجه میشوید که به صورت زیر است :

24

Hide : با انتخاب این گزینه , میتوانید این پیغام را در دایرکت خود مخفی کنید !

توجه : بعد از انتخاب گزینه ” Hide ” نرم افزار به شما هشدار میدهد که ” You Will Not be Able to See This Post Again ! ” ! یعنی ” شما بعدا نمیتوانید دوباره این پست ( پیغامی را که میخواهید مخفی میکنید ) مشاهده کنید ” .

Block User : با انتخاب این گزینه میتوانید آن کاربر را بلاک کنید تا دیگر نتواند برای شما چیزی ارسال کند !!

Ignore all posts from this user : نادیده گرفتن تمامی پست هایی که از طرف این کاربر فرستاده میشود ( فرقی با بلاک کردن در این هست که فرد میتوانید پست ها را برای شما ارسال کند ولی شما آنها را Ignore کرده اید و برای شما نمایش داده نمیشود ! )

Report Inappropriate : گزارش دادن … ! با این کار شما گزارش لازم را در رابطه با پست هایی که آن شخص برای شما میفرستد به مسئولین اینستاگرام میفرستید و دلایل خود را مطرح میکنید ! گفتنی است که اگر تعداد زیادی یک شخص را ریپورت کنند , ممکن است اینستاگرام اکانت آن شخص را کلا حذف کند !!

توجه : این پیغام Pop Up تنها در صورتی می آید که کسی یک پیغام را از طریق دایرکت به شما فرستاده باشد ! پس در صورتی که شما پیغامی را فرستاده باشید و بر روی گزینه ” 3 نقطه ” ضربه بزنید , فقط گزینه ” Delete ” نمایان میشود .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۶
ارسلان منصورزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی